مقررات دوره کارشناسی ارشد

تعداد و انتخاب واحد کارشناسی ارشد

تعداد واحدهای دوره کارشناسی ارشد 32 واحد می‌باشد که 26 واحد آن آموزشی و 6 واحد پایان‌نامه است.

 

دانشجو باید در هر نیمسال تحصیلی حداقل 8 و حداکثر 12 واحد اخذ نمايد، مگر آنکه برای فراغت از تحصيل به گذراندن کمتر از 8 واحد نياز داشته باشد.

  • دانشجويان بايد برای هر نيمسال در بازه تعيين‌شده از سوی دانشگاه انتخاب واحد نمايند. 
  • در صورتی ارائه يک عنوان درس در بيش از يک گروه، بايد دانشجو آن درس را با گروه مختص گرايش خود اخذ نمايد. در شرايط خاص که دلايلی موجه برای اخذ درس در يک گروه ديگر وجود دارد، موضوع بايد ابتدا در گرايش تصويب و سپس برای بررسی به تحصيلات تکميلی ارجاع شود.
  • دانشجو بايد واحد پايان‌نامه را از زمان اخذ تا زمان دفاع در هر ترم اخذ نمايد.
  • دانشجو در صورت عدم انجام انتخاب در موعد مقرر، منصرف از تحصيل محسوب می‌شود و بر اساس مقررات و آيين‌نامه‌های آموزشی در مورد وی اقدام خواهد شد و عواقب ناشی از آن به عهده دانشجو خواهد بود.
  • اخذ واحد مازاد ممنوع و تنها در شرايط خاص با تاييد استاد راهنما، سرپرست گرايش و شورای تحصيلات تکميلی دانشکده و اخذ به موقع مجوز اضافه واحد از شورای برنامه‌ریزی دانشگاه امکان‌پذير است. عدم توجه به اين مهم، هنگام تسويه حساب برای فارغ‌التحصيلی، برای دانشجو مشکل‌ساز خواهد شد.
  • دوره تحصيلات تکميلی حذف اضطراری ندارد.
  • اکيداً توصيه می‌شود دانشجويان در اوايل بازه انتخاب واحد و حذف و اضافه اقدام به اخذ يا تغيير واحدهای انتخابی نمايند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، زمان برای اقدام وجود داشته باشد.

پيرو بخشنامه شماره 60994/پ/122مورخ 10/3/1394 به استحضار مي‌رساند دانشجوياني كه درخواست معافيت از تكرار دروس گذرانده‌شده از قبل (در دانشگاه تهران يا دانشگاه‌هاي ديگر) طبق مفاد بخشنامه مذكور را دارند، بايد اصل ريز نمره تاييد و مهر شده توسط اداره كل امور آموزشي دانشگاه مربوط را ارايه دهند. اين مقررات شامل دانشجويان محروم از تحصيل/انصرافی دانشگاه تهران در يك دانشكده / پرديس نيز می‌گردد. در ضمن، در هنگام ارسال گزارش دانش‌آموختگي دانشجو و يا مكاتبات مربوط بايد از طريق پرونده الكترونيكي (SDR) درسوابق دانشجو درج نمايند.

 

 

بر اساس مصوبه کمیته منتخب شورای آموزشی دانشگاه مورخ 94/08/19، تعداد واحد مجاز برای اخذ تکدرس در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر دو درس و تا سقف 6 واحد می باشد. بالاتر از تعداد واحد مذکور نیمسال کامل و مشمول پرداخت شهریه مربوطه خواهد بود.