آزمایشگاه روسازی - civeng دانشکده مهندسي عمران
آزمایشگاه روسازی
معرفی آزمایشگاه:
آزمایشگاه روسازی استاد حامی، دانشکده مهندسی عمران- دانشگاه تهران، از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده است. در طول چهار سال گذشته فضای آزمایشگاه روسازی توسعه و تجهیزات آن تکمیل و به روز رسانی گردید. در حال حاضر این آزمایشگاه قادر است با استفاده از ترکیبی از آزمایش های کلاسیک و پیشرفته نسبت به شناسایی خصوصیات فیزیکی و مکانیکی قیر، مخلوط های آسفالتی، و مخلوطهای بتن روسازی اقدام نماید. خدمات قابل ارائه شامل کنترل کیفیت و طراحی مخلوط های آسفالتی و مخلوط های بتنی روسازی است. این آزمایشگاه همواره از انجام پروژه های تحقیقاتی استقبال می کند.
امکانات و تجهیزات آزمایشگاه :
برخی تجهیزات اصلی آزمایشگاه روسازی به شرح زیر است:
1- تجهیزات مربوط به آزمایش های قیر
- دستگاه کشش قیر
- تجهیزات مربوط به آزمایش تعیین درجه نفوذ
- تجهیزات مربوط به آزمایش تعیین نقطه نرمی
- تجهیزات مربوط به تعیین درجه برق زدگی و اشتعال
- همزن برش بالا برای تولید قیرهای پلیمری
2- تجهیزات مربوط به آزمایش های مخلوط آسفالتی
- خستگی خمشی تیرچه (Beam Fatigue)
- قاب بارگذاری دینامیکی یونیورسال 5 کیلونیوتن (قابلیت انجام آزمون های مقاومت کشش غیر مستقیم، خستگی کشش غیر مستقیم، شکست نمونه نیم دایره (SCB)، خزش دینامیکی، مدول برجهندگی و مدول دینامیکی)
- تراکم ژیراتوری سوپرپیو
- متراکم کننده دال مخلوط آسفالتی
- دستگاه آونگ انگلیسی (اندازه گیری مقاومت لغزشی)
- قاب بارگذاری مارشال
- دستگاه برش نمونه استوانه ای و دال آسفالت
- تجهیزات ساخت نمونه های مارشال
3- تجهیزات مربوط به آزمایش های بتن روسازی
- همزن ظرفیت بالا برای ساخت بتن
- تجهیزات عمومی ارزیابی بتن تازه
- جک بتن شکن ( 300 تن)
- دستگاه بارگذاری نمونه های بتنی با ابعاد ویژه و با قابلیت ارزیابی رفتار رشد ترک