گرایش مهندسی سازه‌های هیدرولیکی

Responsive Image

اهداف و كليات دوره کارشناسی ارشد
1-    تعريف
دوره کارشناسی ارشد یکی از دوره های آموزشی و پژوهشی آموزش عالی است. این دوره شامل تعدادی دروس نظری، کاربردی، آزمایشگاهی و برنامه تحقیقاتی جهت افزایش  اطلاعات متخصصان مهندسی عمران می باشد که زمینه کافی جهت درک و توسعه و آنچه که در مرزهای فن و اجرا در این رشته در زمان حال می گذرد را فراهم می آورد.
* رشته مهندسی عمران – مهندسي آب و سازه های هیدرولیکی يكي از شاخه هاي دوره كارشناسي ارشد و دکترای مهندسي عمران است.
این رشته جنبه¬های تئوری و طراحی و اجرای سازه¬های هیدرولیکی  می پردازد و به همین دلیل دروس آن طوری تنظیم شده است که ترکیبی از مهارت های طراحی و مدیریتی-اجرایی  به دانشجویان منتقل شود.
2- هدف
*هدف تربیت افرادی است که توانایی لازم جهت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های تخصصی در زمینه گرایش مربوطه را داشته باشند. هدف از دوره تربيت افرادي است كه با شناخت كافي از جنبه های مختلف مهندسی، مدیریتی و اجرایی، قادر باشند زیرساخت های موجود برای بهره برداری از منابع آب را امکان¬سنجی کرده در بخش¬هایی از مراحل طراحی یا اجرا و یا کارفرمایی آن ایفای نقش نمایند.

اهداف و كليات دوره دکتری 

تعريف
دوره دکتری مهندسي عمران – مهندسي آب و سازه های هیدرولیکی بالاترین مقطع تحصیلی دراین زمینه هست که به اعطای مدرک می انجامد. دوره دکتری بالاترین مقطع تحصیلی در آموزش عالی است و به دو مرحله آموزشی و پژوهشی مستقل از هم تقسیم می شود و با دفاع از رساله پایان می یابد.

1-    هدف
هدف دوره دکتری تربیت افرادی است که با نوآوری در زمینه های مطالعاتی گرایش مهندسي آب و سازه های هیدرولیکی در گسترش مرزهای دانش و رفع نیازهای کشور موثر باشند. این دوره مجموعه ای هماهنگ از فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و محور اصلی فعالیت های علمی دوره دکتری به تناسب موضوع، تحقیق نظری، تحقیق تجربی و یا تلفیقی از این دو است و آموزش وسیله برطرف ساختن کاستی های اطلاعاتی داوطلب و هموار ساختن راه حصول به اهداف تحقیق می باشد.
هدف از دوره دکتری، ضمن احاطه یافتن بر آثار علمی مهم در یک زمینه خاص از مهندسی عمران، رسیدن به یک یا چند مورد از موارد زیر است:
- آشنا شدن با روشهای پیشرفته تحقیق و کوشش برای نوآوری در این زمینه
- دستیابی به جدیدترین مبانی علمی، تحقیقاتی و فناوری
- نوآوری در زمینه های علمی، تحقیقی و کمک به پیشرفت و گسترش مرزهای دانش
- تسلط یافتن بر یک یا چند هدف زیر:
 1- تعلیم، تحقیق و برنامه ریزی
2- طراحی، اجرا، نظارت و ارزیابی
3- تجزیه و تحلیل و حل مسائل علمی در مرزهای دانش
4- حل مشکلات عملی جامعه در یکی ار زمینه های مهندسی عمران